پنج استارت‌آپ بین‌المللی ایده‌های خود را در استارت‌آپ فکتوری پرسال عملیاتی می‌کنند

در کمپ نوآوری استارت‌آپ فکتوری پرسال چه گذشت؟

پنج استارت‌آپ بین‌المللی ایده‌های خود را در استارت‌آپ فکتوری پرسال عملیاتی می‌کنند

 

Persolstartupfactory

اولین رویداد بین‌المللی استارت‌آپ فکتوری پرسال با حضور نمایندگان 8 استارت‌آپ کشاورزی از 7 کشور جهان، متخصصان شرکت‌های پرسال، کارانوبین و WhatAVenture در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

دکتر پدرام سلطانی در مراسم افتتاحیه کمپ نوآوری که روز چهارشنبه 10 مرداد 1397 برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی حوزه کشاورزی و بحران آب و محیط زیست، توجه به رویکردهای خلاقانه و استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای سرعت بخشیدن به بهبود شرایط نامساعد و پیدا کردن راه‌حل است.

وی با تأکید بر این نکته که کمپ نوآوریِ «استارت‌آپ فکتوری پرسال» نخستین رویداد بین‌المللی استارت‌آپی در حوزه کشاورزی در کشورمان به حساب می‌آید، گفت: ما در این برنامه از استارت‌آپ‌های حوزه کشاورزی، کسب‌و‌کارهای بزرگ کشور و مراکز تحقیقاتی نیز دعوت کردیم. مدیران استارتاپ‌ها از 7 کشور جهان فرصت دارند ایده‌های خود را در مقیاسی کوچک اجرا کنند تا کارشناسان آن‌ها را داوری کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت پرسال همچنین مطرح کرد: در اولین مرحله از برنامه استارت‌آپ فکتوری، شرکت پرسال با اعلام فراخوان از بیش از  ۱۰۰ استارت‌آپ کشاورزی در ۲۰ کشور دعوت به عمل آورد. طی فرآیند بررسی ۸ استارت‌آپ از ۷ کشور برای بررسی‌های دقیق‌تر به رویداد دو روزه کمپ نوآوری دعوت شدند.

سلطانی تأکید کرد: از آنجا که کشاورزی از حوزه‌هایی است که نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر به سمت نوآوری پیش رفته است، بنگاه‌های سنتی می‌توانند ظرفیت‌های خود را اعم از دسترسی به بازار، تجارب، دانش و بینش حرفه‌ای وارد اکوسیستم استارت‌آپی کنند و درصد مناسبی از بودجه خود را به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر اختصاص دهند. 

وی در خصوص تفاوت بنگاه‌های سنتی با شتاب‌دهنده‌های استارت‌آپی گفت: فرق پرسال با شرکت‌هایی که فقط کار شتاب‌دهندگی را انجام می‌دهند و یا با وی‌سی‌ها که کارشان تنها سرمایه‌گذاری است در این است که می‌تواند به عنوان شرکتی ایرانی که در چند نقطه دنیا دفتر دارد و با بسیاری از شرکت‌های منطقه و خارج از منطقه تعاملات تجاری دارد، داشته‌های خود را به عنوان آورده، در اختیار استارتاپ‌های ایرانی و خارجی قرار دهد و حوزه فعالیت و فروش آنها را هم‌پای حوزه کاری خود تا جایی‌که برای این کار تقاضا و امکان رقابت وجود داشته باشد توسعه دهد.

مدیر عامل شرکت پرسال نیز در مراسم افتتاحیه کمپ نوآوری گفت: با توجه به رشد سریع جمعیت جهان و از آنجا که رفع گرسنگی تا سال 2050 نیازمند رشد 70 درصدی محصولات کشاورزی است، ضروری است که در بخش کشاورزی به دنبال فرصت‌های نوآوری در تولید محصول، کاهش مصرف آب، افزایش رقابت‌پذیری محصولات کشاورزی و رسیدن به ارزش افزوده باشیم.

پروا سلطانی افزود: کشاورزی در ایران از فرصت‌های زیادی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به تنوع آب‌وهوایی و برخورداری از خاک حاصلخیز اشاره کرد. در عین حال تهدیدهایی همچون کمبود آب، ضعف زنجیره ارزش، دانش کم کشاورزان و تکیه بر ابزارها و روش‌های سنتی، کشاورزی در ایران را با مشکل مواجه کرده‌است.

پروا سلطانی با اشاره به این نکته که هدف پرسال از همکاری با استارت‌آپ‌های حوزه کشاورزی همراستایی با روندهای جهانی و توسعه بخش کشاورزی است، گفت: تهدیدات موجود در بخش کشاورزی، حرکت به سمت روش‌های نوین در این حوزه و حمایت از استارت‌آپ‌های فعال در زمینه اصلاح نباتات، کشاورزی ارگانیک، سیستم‌های کنترل مصرف آب، فناوری‌های کشاورزی، نظارت بر زنجیره ارزش کشاورزی را ضروری کرده‌است.

در ادامه برنامه کمپ نوآوری، نمایندگان 8 استارت‌آپ کشاورزی از کشورهای ایران، هند، کنیا، ویتنام، ایتالیا، اسپانیا و آلمان، فعالیت‌ها و دستاوردهای خود در زمینه بازاریابی، خرید و فروش محصولات کشاورزی، راهکارهای کنترل وضعیت متغیرهای محیطی در فضاهای صنعتی و کشاورزی، مزارع هوشمند، فرنچایز کالاها و خدمات مورد نیاز کشاورزان، پلتفرم‌های خرید و فروش محصولات کشاورزی، محصولات هوشمند پیش‌بینی و مدیریت تولید محصولات کشاورزی را به صورت خلاصه ارائه کردند. نمایندگان استارت‌آپ‌ها سپس در جلساتی تخصصی با حضور متخصصان و مدیران ارشد شرکت پرسال، کارشناسان شرکت ایرانی کارانوبین، نمایندگان شرکت اتریشی WhatAVenture و کارشناسان ارشد کشاورزی، مدل‌های کسب‌وکار خود را واقعی‌تر کردند و روی کاغذ آوردند.

در پایان این رویداد دو روزه، نمایندگان استارت‌آپ‌ها ضمن انجام اصلاحات در ایده‌های اولیه و ارائه خلاصه‌ای از اصلاحات انجام گرفته طی کمپ نوآوری، به پرسش‌های هیئت داوران در خصوص شرایط اجرای ایده‌های خود در ایران پاسخ دادند. هیئت داوران در نهایت از یک استارت‌آپ ایرانی و 4 استارت‌آپ ایتالیایی، هندی، اسپانیایی و آلمانی دعوت کردند خود را برای حضور در مرحله بعدی استارت‌آپ‌فکتوری که اجرای پایلوت ایده‌ها در ایران خواهد بود آماده نمایند. 

برنامه استارت‌آپ فکتوری فعالیت خود را از فروردین‌ماه سال جاری آغاز کرد. این رویداد در ابتدا با  فراخوانی از استارتاپ‌های حوزه معدن و کشاورزی جهت ارسال پروپوزال دعوت کرد و در اولین مرحله از همکاری با استارتاپ‌ها، بیش از ۱۰۰ استارتاپ از حدود ۲۵ کشور جهان در این فراخوان شرکت کردند. از میان این ۱۰۰ استارت‌آپ، ۲۳ تیم در گفت‌وگوی آنلاین با متخصصان شرکت‌های پرسال و کارانوبین شرکت و ایده‌های خود را معرفی کردند. پس از اعتبارسنجی اطلاعات دریافتی از استارت‌آپ‌های منتخب، 8 استارت‌آپ داخلی و خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، هند، کنیا، ویتنام و ایران برای حضور در کمپ نوآوری فراخوانده شدند. 

برای دیدن عکس‌های بیشتر اینستاگرام شرکت پرسال را دنبال کنید. 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00

چاپ   ایمیل

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید