ضرورت تشکیل کنسرسیوم فروش سنگ آهن

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در گفتگو با صمت با اشاره به اینکه ایجاد کنسرسیوم برای فروش ماده معدنی همچون سنگ آهن تاثیر مثبتی به دنبال خواهد داشت، گفت: فروش سنگ آهن در ایران از طریق کانالهای متعددی انجام میشود و تاجران و فعالان ایرانی در این بخش هریک به تنهایی اقدام به فروش محصولات خود به دیگر کشورها می کنند.
پروا سلطانی افزود: میزان صادرات سنگ آهن ایران در مقابل کشورهایی همچون برزیل و استرالیا بسیار ناچیز است و از آنجایی که فروشندگان سنگ آهن تعداد زیادی را به خود اختصاص میدهد همین موضوع سبب شده تا قدرت چانه زنی در بازار فروش برای تاجران ایرانی کاهش یافته و به این ترتیب قیمت سنگ آهن ایران نیز کاهش پیدا کند.
سلطانی معتقد است که ایجاد کنسرسیوم میتواند باعث کانالیزه شدن سیستم فروش سنگ آهن ایران در بازارهای صادراتی شده و در نتیجه با ایجاد چند کنسرسیوم مشخص زمینه را برای صادرات مواد معدنی فراهم کرده تا قدرت چانه زنی فروشندگان سنگ آهن افزایش پیدا کند. چرا که در صورت قبول نکردن قیمت پیشنهادی از سوی کنسرسیومها دیگر خبری از مواد معدنی مانند سنگ آهن نخواهد بود و آنها مجبور به قبول نرخ پیشنهادی خواهند شد.
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن به تاثیر راه اندازی و ایجاد کنسرسیوم فروش سنگ آهن در بازار داخلی اشاره کرد و افزود: با وجودی که بازار داخلی سنگ آهن مسئله خاصی درباره فروش محصولات ندارد اما با این حال میتوان گفت که تشکیل کنسرسیوم نیز تاثیرگذار خواهد بود. به این ترتیب که با ایجاد هماهنگی در بازار فروش و یکسانسازی قیمتها زمینه فعالیت برای افراد این حوزه با ایجاد حاشیه امن برای انجام فعالیتها توسعه یابد. در واقع میتوان گفت که ایجاد کنسرسیوم به نوعی فعالیتها را چه در بازار داخلی و چه در بازار جهانی صادرات با توجیه اقتصادی همراه خواهد کرد و به این ترتیب به نوعی تشویق برای ورود سرمایه گذار به این حوزه محسوب خواهد شد.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00

چاپ   ایمیل

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید