سند راهبردی حوزه کسب و کار سنگ آهن رونمایی می شود

پروا سلطانی دبیر سومین همایش سنگ‌آهن بیان کرد: در همایش‌های قبلی مساله‌شناسی عوارض صادرات سنگ‌آهن دانه‌بندی و کنسانتره را بیان کردیم و توانستیم آن را در نهایت ملغی کنیم. حتی توانستیم به بحث‌های مهم این حوزه مانند ساماندهی حقوق دولتی، ضعف در برندسازی بپردازیم که برای رفع نبود برندسازی با نشریه بی‌طرف متال بولتن همکاری‌مان را آغاز کردیم. 

سلطانی خاطرنشان کرد: همچنین از سال قبل همکاری بین بنگاهی منجر به تشکیل کنسرسیوم های تولید و فروش در برخی استان ها شد که عاملی برای توسعه ظرفیت های سنگ اهن شد.

وی با بیان اینکه انجمن از سال گذشته تدوین استراتژی حوزه کسب و کار سنگ اهن در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: استراتژی مذکور در سال جاری تدوین و رونمایی خواهد شد.

سلطانی با اشاره به گسترش همکاری صنعت سنگ آهن و دانشگاه افزود: با جمع شدن و همکفری صاحب‌نظران معدن مشکل درون بنگاهی این عرصه برطرف شد و توانستیم کنسرسیوم‌هایی را در سرتاسر کشور راه‌اندازی کنیم تا کمی از دغدغه فروش‌مان حل شود. 

دبیراجرایی سومین همایش بین المللی سنگ آهن تصریح کرد: در این همایش سعی شده است که از ابتدای استخراج تا انتهای زنجیره ارزش افزوده یعنی فولاد بحث‌های کارشناسی مطرح شود که در آن از تحلیل‌های بزرگان عرصه معدن استفاده شده و در آخر چهار محور اصلی شامل چشم انداز 5 سال اینده صنعت سنگ اهن ایران، معرفی فرصت های سرمایه گذاری سنگ اهن ایران، جایگاه معدن در برنامه ششم و افزایش بهره وری از ذخایر با معدنکاری سبز ،خروجی شورای سیاستگذاری سنگ‌آهن شد. 

سلطانی با گلایه از سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: رئیس این سازمان برای همکاری با انجمن قول مساعد داد اما به صراحت اعلام می‌کنم که تا این لحظه هیچگونه کمکی از این سازمان بهره نبرده‌ایم. 

او در آخر با بیان اینکه دبیر همایش بعدی سنگ‌آهن نخواهم بود، گفت: برای استراتژی حوزه کسب و کار سنگ‌آهن از دو تیم مشاور فنی و مدیریتی استفاده کردیم کردیم تا به خوبی تمام مسائل روز این صنعت آسیب‌شناسی شود. 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00

چاپ   ایمیل

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید