از فورد تا آرمانی، بزرگترین برندهای جهانی مسئولیت اجتماعی خود را در دوران کرونا چگونه ایفا کرده‌اند؟

 

 

 

مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها به معنای نگرش مسئولانه‎ی آن‌ها و پایبندیشان به اصول اخلاقی در خصوص کارمندان، جامعه و محیط زیست است. این مسئولیت در دوران بحران، همچون سیل یا زلزله پررنگتر می‌شود. در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از شرکت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی اقدام به مددرسانی به گروه‌های نیازمند و حساس کرده‌اند. در ادامه به برخی از فعالیت‌های شرکت‌های مطرح جهانی را در این راستا اشاره می‌کنیم:  

فورد با طراحی پروژه‌ی داوطلبانه‌ای با عنوان «بخوان و ضبط کن» از کارمندان خود در سراسر دنیا خواسته تا در دوران تعطیلی مدارس ویدئوهایی از داستان خواندن برای کودکانشان به زبان خود بفرستند. این شرکت بالغ بر یک میلیون دلار به گروه‌هایی که با همه‌گیری کرونا در سراسر جهان مبارزه می‌کنند اختصاص داده است.

استارباکس این امکان را در اختیار کارمندان خود قرار داد تا در صورت ابتلا به کرونا تا 14 روز در محیط کار حاضر نشوند اما حقوق خود را تمام و کمال دریافت کنند. همچنین صندوقی را به کارمندان خود اختصاص داده است تا در دوران سختی از آن برداشت کنند.

جورجیو آرمانی نیز تولیدات پوشاک خود را به تولید لباس‌های پزشکی اختصاص داد و همچنین 2 میلیون یورو به بیمارستان‌های ایتالیایی اختصاص داد.

شرکت نفت شورون از بزرگترین شرکت‌های نفتی آمریکا هزینه‌ای را برای کمک به پرستاران اختصاص داده است؛ اما این پایان ماجرا نیست. هنگامی که برخی کشورها همچون فرانسه با کمبود مواد ضدعفونی کننده مواجه شدند، شورون از تجهیزات خود برای تولید این مواد استفاده کرده و به کشورهای مختلف ارسال کرد و همچنین با اختصاص بودجه‌ای 1000 دلاری امکان آموزش از راه دور را برای مدارس نیازمند آمریکایی فراهم کرد.

در نهایت والمارت، یکی از بزرگترین شرکت‌های خرده فروشی آمریکایی نیز 5 میلیون برای کمک برای پیشگیری و مدیریت کوید-19، 10 میلیون دلار برای حمایت از سازمان‌هایی که مواد غذایی جمعیت‌های کمتر برخوردار را فراهم می‌کنند و 10 میلیون دلار برای کمک به بازارهای محلی خسارت دیده‌ی آمریکایی اختصاص داده است.

شرکت شما در راستای مسئولیت اجتماعی خود چه اقداماتی انجام داده است؟

منبع:

https://corporate.ford.com/articles/community/ford-fund-announces-ways-employees-can-help-fight-covid-19.html

https://www.nrn.com/quick-service/starbucks-begins-offering-emergency-catastrophe-pay-during-coronavirus-pandemic

https://www.armani.com/experience/en/corporate/social-responsibility/covid-19-emergency/

https://www.chevron.com/stories/chevrons-response-to-covid-19-and-market-conditions?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=corporate

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00

چاپ   ایمیل

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید