درباره پرسال

گروه شرکت‌های پرسال، در سال 1375 توسط پدرام سلطانی تأسیس شد. از آن زمان تاکنون شرکت پرسال با بهره‌گیری از توان و تجربه مدیرانی کارآمد و همکارانی متخصص و کارآزموده از یک سو و تکیه بر رویکردهای علمی و عملی کارامد در شیوه‌های نوین تجارت جهانی از سوی دیگر، این افتخار را داشته که از رشد و توسعه قابل ملاحظه‌ای برخوردار شود.

حوزه فعاليت اوليه شرکت پرسال، صادرات فراورده‌هاي نفتي و پتروشيمي بوده است؛ پرسال در حال حاضر علاوه بر حوزه اولیه کاری خود در زمینه‌های دیگری همچون تجارت فراورده‌هاي چوب و کاغذ، حمل و نقل جاده‌اي و عمليات اکتشاف و بهره برداري از معادن فعال است.

پرسال همچنین با توجه به تجارب انباشته خود در زمینه‌های ذکر شده، از سال 2015 فعالیت در زمینه تجارت، خرید و فروش مواد غذایی را هم آغاز کرده است. بازارهای هدف این شرکت از کشورهای همسایه آغاز شده و به زودی به کلیه کشورهای خاورمیانه، آفریقا و خاور دور گسترش پیدا می‌کند.

این شرکت از موسسان اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن  ایران و انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فراورده‌های سلولزی ایران است.

تاریخچه شرکت پرسال

شرکت پرسال در سال 1375 کار خود را در حوزه صادرات آغاز کرد. نخستین بازار هدف این شرکت کشورهای شرق آفریقا بود که با تأسیس دفاتری در نایروبی – کنیا (1375) و دارالسلام – تانزانیا (1377) فعالیت خود را در زمینه صادرات فراورده‌های پایین دستی نفتی از جمله انواع پارافین، روغن‌های صنعتی، قیر و محصولات شیمیایی به این کشورها آغاز کرد. در ادامه با توسعه بازارهای صادراتی خود با دیگر کشورهای آفریقایی (اوگاندا، زیمبابوه، سودان، آفریقای جنوبی) و شبه قاره هند (هند، بنگلادش، پاکستان) و همچنین افزایش تنوع در کالاهای صادراتی خود حجم صادرات خود را به میزان و با سرعت زیادی افزایش داد.

پرسال در سال 1384 با تأسیس دفتر در شهر شانگهای چین نقطه عطفی در فعالیتهای صادراتی خود به وجود آورد و همپای رشد سریع این غول اقتصادی فعالیتهای خود را توسعه داد.

در سال 1386 شرکت پرسال وارد حوزه فعالیتهای معدنی شد و در ابتدا با صادرات مواد معدنی به کشور چین و سپس فراوری مواد معدنی و صادرات با ارزش افزوده بیشتر حجم فعالیتهای تولید و تجاری خود را با شتاب بیشتری افزایش داد.

سال 1388 سال ورود شرکت پرسال به تجارت کاغذهای صنعتی و فراورده‌های سلولزی بود. پرسال توانست ظرف 3 سال به یکی از عرضه‌کنندگان اصلی کاغذهای صنعتی (کرافت، مقوا) تبدیل گردد.

شرکت پرسال در سال 1395 به حوزه تجارت محصولات کشاورزی و صادرات آنها به روسیه وارد شد و از سال 1396 به تأسیس دفتر خود در مسکو این بخش از فعالیتها را گسترده‌تر کرد. کار با روسیه به مدد تأسیس دفتر و ارتباطات راهبردی با شرکتهای روس به سرعت رشد یافت و با توجه به جایگاه بالای کشور روسیه در تولید چوب، تجارت چوب نیز به سبد فراورده‌های سلولزی پرسال افزوده شد.

شرکت پرسال چند سالی است که در رتبه‌بندی 500 شرکت برتر، که توسط سازمان مدیریت صنعتی انجام می‌شود، حضور دارد و سال 1398 موفق به کسب جایگاه 277 در میان 500 شرکت بزرگ کشور شد.

پرسال شریک قابل اعتماد و همیشگی  شما

شرکت پرسال برآن است با توانافزایی مداوم سرمایهی انسانی و جذب افراد شایسته و کارامد از یک سو و اتخاذ فرایندهای استاندارد در حوزه کسب‌وکار، سهم خود را در تجارت، فراوری و لجستیک انواع فراوردههای سلولزي و كاغذ، پتروشيمي، مشتقات نفتي و مواد معدني، مواد خوراكي و سوخت کشور افزایش دهد.

پرسال همچنین بر این باور است که اجرای مأموریت فوق، با رعایت اصولی همچون تفکر سیستمی، صداقت و انضباط کاری، پایبندی به قوانین، تخصصمحوری و دانش‌محوری، شایسته‌سالاری، بهبود مستمر، خلاقیت، نوآوری و مدیریت مشارکتی امکان‌پذیر خواهد بود.

شرکت پرسال قصد دارد با تکیه بر مزیتهای رقابتی خویش از قبیل وجود کارکنان خلاق و کارامد، دانش علمی، ارزشهای انسانی و سایر داراییهای مشهود و نامشهود، در سال 2020 میلادی، به اندازه دو برابر نرخ رشد اقتصادی ایران رشد نموده و از یک شرکت تجاری صرف، به یک شرکت صاحب نام در حوزه فراوری و لجستیک تبدیل گردد.